Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Support

We nodigen je uit om de onderstaande vragen door te nemen. We voegen regelmatig de meest gestelde vragen toe aan onze FAQ, zodat je snel het antwoord kunt vinden dat je nodig hebt!

Vind je geen passend antwoord? Neem dan gerust contact met ons op. Onze contactinformatie vind je onderaan deze pagina.

Algemeen

Categorie: Algemeen

Een abonnement wordt na het einde van de maand automatisch verlengt. Het is tot een dag voor het einde van de maand mogelijk om je abonnement aan te passen. (Pakket verhogen/verlagen of opzeggen van het abonnement).

De maand loopt vanaf de activatiedatum tot dezelfde datum van de maand daarna.

Financieel

Categorie: Financieel

Deze kosten komen doorstand door je abonnementskosten en extra kosten op te tellen. De extra kosten kunnen gemaakt worden als je boven je aantal calls per maand gaat. Wij brengen je altijd op de hoogte wanneer dit gebeurd. Ons systeem stuurt je een e-mail bij een verbruik van 80% en later ook nog een mail wanneer de 100% verbruik is gehaald.

Per abonnement heb je een x aantal calls per maand, mocht je meer verbruiken dan dit aantal calls, wordt er per call € 0,01 in rekening gebracht.

Het aantal verbruikte calls is terug te lezen in je account, daar is ook te vinden via welke API sleutel de hoeveelheid calls zijn gedaan.

Categorie: Financieel

Gebruikers zonder abonnement

Wanneer alle credits opgebruikt zijn, heb je de mogelijkheid om extra credits aan te kopen.
Een andere optie is om je account om te zetten naar een abonnement.
Met een abonnement krijg je maandelijks een vast aantal credits tegen een vast bedrag per maand.

Gebruikers met een abonnement

Als je een abonnement hebt, kun je overwegen om te upgraden naar een abonnement met meer credits per maand. Mocht je onverwachts een piek in gebruik hebben, dan heb je ook de mogelijkheid om eenmalig extra credits bij te kopen. Deze extra credits zijn dan bovenop je abonnement en verlopen niet.

Om te zorgen dat onze API blijft werken als alle credits opgebruikt zijn, rekenen wij een vast bedrag van €0,01 per extra gebruikte credit. We houden je uiteraard op de hoogte van het gebruik van je credits via e-mail, zodat je op tijd extra credits kunt kopen indien nodig.

Voorbeeld

Stel je hebt het Basic-pakket, waarbij je maandelijks 10.000 credits ontvangt. Als je meer dan 10.000 calls doet, betaal je €0,01 per call voor elke call boven het abonnement.

Extra informatie

  1. Je kunt op elk moment je abonnement upgraden, maar deze wijziging gaat in vanaf de start van de nieuwe maand.
  2. De maanden lopen niet gelijk met kalendermaanden, maar vanaf de startdatum van je abonnement.
Categorie: Financieel

De betaalmethodes die wij momenteel ondersteunen zijn:

iDeal, Creditcard, SEPA

In je persoonlijke klant omgeving is het mogelijk om van betaalmiddel te wisselen. Hier kun je verschillende betaalmethode toevoegen. Wij incasseren de betalingen vanaf het primair ingestelde account.

Technisch

Categorie: Technisch

Mogelijk komt dit doordat je een domein hebt toegevoegd aan de lijst van toegestaande domeinen, maar je gebruikt de plugin vanaf een ander domein.
Volg onderstaande stappen om dit te controleren:

Login op https://app.apicheck.nl en navigeer naar het menu-item “API-Keys”. Zoek de API-key op die je probeert te gebruiken, en klik in de tabel op “Beheer domeinen”. Controleer of het juiste domein is opgegeven. Verwijder eventueel alle domein om te testen of de plugin dan wel werkt.

Let op: als er één of meerdere domeinen zijn toegevoegd aan toegestaande domeinen dan werkt de plugin ALLEEN op die domeinen!

Categorie: Technisch

Per pakket heb je een ander aantal credits. Maar wat houden credits precies in? Credits is het tegoed dat je hebt om aanvragen te doen naar onze server. Stel dat je een postcode en huisnummer invult is dit 1 aanvraag. Mocht je daarna de postcode (of het huisnummer) aanpassen komt er weer een nieuwe aanvraag richting onze database.

Voor België kan het zijn dat voor één aanvraag meerdere aanvragen worden gedaan. Dit komt omdat België niet met een postcode/huisnummer systeem werkt die uniek zijn. Het kan dus zijn dat een aanvraag van een adres uit België uit 3/4 aanvragen bestaan.

Hoeveel credits kosten onze diensten?

Wat de kosten zijn van onze diensten hangt af van de dienst die je gebruikt. Voor iedere taak die wij uitvoeren rekent ons systeem automatisch credits. In het overzicht hieronder zie je wat de kosten zijn van alle taken die onze API uit kan voeren:

Aanvullen adressen: 1 Credit
Zoeken adressen: 1 credit per zoekopdracht
E-mail validatie: 2 credits
Telefoon 0,5 credit

Hierbij kan het zijn dat er voor bijvoorbeeld het opzoeken van één adres meerdere credits nodig zijn, dit kan komen als de klant bijvoorbeeld ziet dat de postcode verkeert is ingevuld. Zodra de klant de juiste postcode invult doet het systeem een nieuwe aanvraag.

Voor België hebben wij de ondersteuning van het aanvullen van een adres. België heeft namelijk geen unieke postcode/huisnummer systeem. Daarom vullen wij voor België de adresgegevens aan. Per keer dat er een aanvraag wordt gedaan op onze database wordt er een credit in rekening gebracht. Daarom kan het voorkomen dat voor adressen uit België een hoger aantal credits nodig zijn.

Categorie: Technisch

Onze API-server biedt de mogelijkheid om informatie op te vragen voor jouw website of app. Elke keer dat jouw website of app een verzoek indient bij onze server, noemen we dit een ‘call’. Bijvoorbeeld, als een klant zijn of haar postcode en huisnummer invoert in jouw WooCommerce webshop, kan ons systeem gegevens uit onze database ophalen via de API.

Vanaf nu werken we met een credit-systeem. Dit betekent dat het aantal calls dat je kunt uitvoeren, afhankelijk is van het aantal credits dat je hebt. Elke call zal een bepaald aantal credits in rekening brengen, afhankelijk van het type API dat je gebruikt. Je kunt het aantal credits en het gebruik hiervan bijhouden in het klantdashboard.

Hoeveel credits kosten onze diensten?

Wat de kosten zijn van onze diensten hangt af van de dienst die je gebruikt. Voor iedere taak die wij uitvoeren rekent ons systeem automatisch credits. In het overzicht hieronder zie je wat de kosten zijn van alle taken die onze API uit kan voeren:

Aanvullen adressen: 1 Credit
Zoeken adressen: 1 credit per zoekopdracht
E-mail validatie: 2 credits
Telefoon 0,5 credit

Hierbij kan het zijn dat er voor bijvoorbeeld het opzoeken van één adres meerdere credits nodig zijn, dit kan komen als de klant bijvoorbeeld ziet dat de postcode verkeert is ingevuld. Zodra de klant de juiste postcode invult doet het systeem een nieuwe aanvraag.

Voor België hebben wij de ondersteuning van het aanvullen van een adres. België heeft namelijk geen unieke postcode/huisnummer systeem. Daarom vullen wij voor België de adresgegevens aan. Per keer dat er een aanvraag wordt gedaan op onze database wordt er een credit in rekening gebracht. Daarom kan het voorkomen dat voor adressen uit België een hoger aantal credits nodig zijn.

Wordpress plugin

Categorie: WordPress plugin

Controleer of je andere plug-ins gebruikt die mogelijk de functionaliteit van het afrekenformulier beïnvloeden. Een voorbeeld hiervan is de plugin “Checkout Field Editor”. Mocht je de Checkout Field Editor actief hebben staan en ons systeem niet naar verwachting werken, reset dan de Checkout Field Editor plugin. In de meeste gevallen is hierna ook het probleem opgelost.

Categorie: WordPress plugin

Onze contact form7 plugin ondersteund verschillende manieren van controles. Hieronder leggen we alle huidige mogelijkheden uit.

Iedere mogelijkheid hieronder is in onze WordPress plugin in en uit te schakelen. Voor iedere actie die onze plugin onderneemt worden credits van het tegoed afgeschreven.

Ondersteuning in Adressen

Onze Contact Form7 ondersteuning plugin kun je inzetten voor het aanvullen van adressen die worden ingevoerd door de gebruikers. De adresgegevens van de landen die we momenteel ondersteunen worden gecontroleerd door ons systeem.

Mocht er een adres volgens ons systeem niet bestaan krijgt de gebruiker hier een melding van. Het is voor de gebruiker wel mogelijk om een adres handmatig in te vullen. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn als een adres pas net is uitgegeven en nog niet is opgenomen in onze database.

Ondersteuning in e-mailvalidatie

Ons systeem is ook in staat e-mailadressen te controleren van klanten. Dit doet ons systeem niet alleen door te kijken of deze in het juiste formaat is ingevuld, maar ook door te kijken of dit e-mailadres de gelegenheid heeft om e-mails te ontvangen.

Als een e-mailadres is ingevuld dat niet bestaat geeft onze controle dit aan. De klant heeft dan de gelegenheid om het e-mailadres nogmaals te controleren op spelfouten.

Ondersteuning in telefoonnummervalidatie

Naast het controleren van adressen en e-mailadressen is het ook mogelijk om telefoonnummers te controleren. Ons systeem controleert niet alleen of het nummer in het juiste formaat is ingevuld maar ook of dit nummer een mogelijk bestaand nummer is.

Dit doen we door te controleren of het nummer reeds is uitgegeven door de betreffende provider.

Toch niet het antwoord dat je zocht?

Je kunt contact met ons opnemen door te mailen naar: [email protected]. Vervolgens nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op! Of gebruik één van onderstaande contact mogelijkheden.

 

Overige contactmogelijkheden

Algemene voorwaarden

Bekijk hier onze Algemene voorwaarden.