Skip to content Skip to sidebar Skip to footer
Categorie: Technisch

Onze API-server biedt de mogelijkheid om informatie op te vragen voor jouw website of app. Elke keer dat jouw website of app een verzoek indient bij onze server, noemen we dit een ‘call’. Bijvoorbeeld, als een klant zijn of haar postcode en huisnummer invoert in jouw WooCommerce webshop, kan ons systeem gegevens uit onze database ophalen via de API.

Vanaf nu werken we met een credit-systeem. Dit betekent dat het aantal calls dat je kunt uitvoeren, afhankelijk is van het aantal credits dat je hebt. Elke call zal een bepaald aantal credits in rekening brengen, afhankelijk van het type API dat je gebruikt. Je kunt het aantal credits en het gebruik hiervan bijhouden in het klantdashboard.

Hoeveel credits kosten onze diensten?

Wat de kosten zijn van onze diensten hangt af van de dienst die je gebruikt. Voor iedere taak die wij uitvoeren rekent ons systeem automatisch credits. In het overzicht hieronder zie je wat de kosten zijn van alle taken die onze API uit kan voeren:

Aanvullen adressen: 1 Credit
Zoeken adressen: 1 credit per zoekopdracht
E-mail validatie: 2 credits
Telefoon 0,5 credit

Hierbij kan het zijn dat er voor bijvoorbeeld het opzoeken van één adres meerdere credits nodig zijn, dit kan komen als de klant bijvoorbeeld ziet dat de postcode verkeert is ingevuld. Zodra de klant de juiste postcode invult doet het systeem een nieuwe aanvraag.

Voor België hebben wij de ondersteuning van het aanvullen van een adres. België heeft namelijk geen unieke postcode/huisnummer systeem. Daarom vullen wij voor België de adresgegevens aan. Per keer dat er een aanvraag wordt gedaan op onze database wordt er een credit in rekening gebracht. Daarom kan het voorkomen dat voor adressen uit België een hoger aantal credits nodig zijn.